Nasze propozycje do budżetu obywatelskiego

Miło nam poinformować, że jako radni Świerczewa złożyliśmy 2 wnioski do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego:

Park Glinianki (Szachty) – budowa alejek, montaż małej architektury
Celem projektu jest stworzenie przestrzeni przyjaznej mieszkańcom, w której mogliby spędzać swój wolny czas oraz lepsza ochrona przyrodnicza tego obszaru. Głównym problemem tego miejsca jest zły stan nawierzchni dróg oraz brak ławek, na których można by usiąść i odpocząć, jak w każdym parku. Dzięki realizacji tego projektu, udałoby się poprawić obecny stan. Ze względu na gliniastą glebę każdy deszcz powoduje wielkie trudności w przemieszczaniu się po tym obszarze. Drogi nie powinny mieć jednak nawierzchni asfaltowej, ponieważ moim zdaniem kłóciłoby się to z charakterem tego miejsca. Powinno ono utrzymać swój obecny kształt, bez dużej ingerencji człowieka. Proponowane zagospodarowanie byłoby identyczne jak w lasach komunalnych Poznania, czyli polegałoby na utwardzeniu dróg nawierzchnią z drobnego kruszywa i zamontowaniu ławek. Jeśli jednak w wyniku przeprowadzonych konsultacji mieszkańcy woleliby nawierzchnię asfaltową, która byłaby przyjaźniejsza dla rolkarzy i rowerzystów, to oczywiście jest taka możliwość.
W ramach zadania planowane jest zamknięcie tego terenu dla ruchu pojazdów. Przełoży się to na ogólną ochronę środowiska na tym terenie oraz zapobiegnie powstawaniu kolejnych „dzikich” wysypisk śmieci. Ponadto powstałe połączenia rowerowe pomiędzy Świerczewem, Kotowem, Fabianowem i Górczynem mogą przełożyć się na zmniejszenie ruchu samochodów.

Rowerem na Dębinę – budowa i remont dróg rowerowych (ulice: Droga Dębińska, Hetmańska, Piastowska, Dolna Wilda, Czechosłowacka, Dmowskiego)
Celem projektu jest uzupełnienie istniejącej sieci dróg rowerowych w połodniowo-zachodniej części Poznania, co pozwoliłoby na zapewnienie dojazdu rowerem do Południowego Klina Zieleni (Las Dębina, Warta) z Dębca, Wildy, Świerczewa i Górczyna. Drogi byłby wykorzystywane zarówno w celach komunikacyjnych, aby połączyć te dzielnice ze sobą, z centrum Poznania (poprzez drogę rowerową na ul. Dolna Wilda i Droga Dębińska) oraz prawym brzegiem Warty (Rataje, Chartowo, Żegrze, Jezioro Maltańskie), a także w celu dojazdów do terenów rekreacyjnych.

Propozycje będą opiniowane przez specjalny zespół. Głosowanie nad wybranymi projektami odbędzie się we wrześniu.

Dodaj komentarz