Sprawozdanie Zarządu Osiedla Świerczewo za rok 2011

1. Powołanie Zarządu

Zarząd Osiedla Świerczewo został powołany 12 maja 2011 r. na II Sesji Rady Osiedla Świerczewo. W jego skład weszli: Tomasz Wierzbicki (Przewodniczący), Roman Koszuta oraz Błażej Szymański. 14 września 2011 r. na VI Sesji Rady Osiedla skład został uzupełniony o Dawida Abramowicza (Zastępca Przewodniczącego).

2. Posiedzenia Zarządu

Zarząd zebrał się na 7 posiedzeniach: (16 maja, 3 czerwca, 21 lipca, 8 sierpnia, 29 sierpnia, 28 września oraz 4 listopada). Porządek obrad oraz protokoły z posiedzeń są do wglądu w siedzibie Rady i Zarządu Osiedla oraz w Oddziale Wspierania Jednostek Pomocniczych – Wilda.

3. Realizacja Budżetu Osiedla Świerczewo

Budżet Osiedla Świerczewo na rok 2011 stanowił kumulację planów rzeczowo-finansowych, przyjętych przez Rady Osiedli Powstań Śląskich oraz Poznań-Świerczewo w roku 2010. Jego łączna wysokość wynosiła 178 902,00 zł. Ostatecznie, po zmianach budżetu w trakcie roku przez Radę Osiedla, kwota 146 637,00 zł została przekazana miejskim jednostkom organizacyjnym na realizację określonych zadań, a kwota 32 265,00 zł pozostała w dyspozycji Osiedla Świerczewo na realizację zadań własnych.

a) zadania własne Osiedla Świerczewo

Na realizację zadań została przeznaczona kwota 32 265,00 zł, z czego wydane zostało 31 753,00 zł, co stanowi 98,41% zaplanowanych środków. Na poniższe zadania przeznaczono kwoty:

  • zwrot kosztów dla członków organów Osiedla – 6 000,00 zł (100,00% planowanych środków)
    Kwota została rozdzielona zgodnie z Uchwałami nr III/14/I/2011, VI/25/I/2011 oraz VIII/30/I/2011 Rady Osiedla Świerczewo. Środki są zwrotem poniesionych kosztów, związanymi z pełnieniem funkcji: rozmowy telefoniczne, koszty dojazdu do urzędów, drukowanie, prowadzenie strony internetowej, drobne zakupy, itd. oraz odzwierciedlają wkład w prace na rzecz Osiedla.
  • zakup artykułów spożywczych – 229, 64 zł (45,93%)
    Zakupiono artykuły spożywcze do siedziby Rady i Zarządu (m. in. kawa, herbata, woda mineralna).
  • zakup materiałów biurowych i wyposażenia siedziby Rady Osiedla – 441,27 zł (73,55%)
    2 bannery zostały umieszczone w miejscu dawnych planów osiedla przy skrzyżowaniach ulic: Górecka/Jesionowa/Bohaterów Westerplatte i Hugona Kołłątaja/Karola Buczka. Zestawy 20 identyfikatorów w holderach wraz ze smyczami zostały przekazane wszystkim radnym ? zawierają informację o imieniu, nazwisku oraz pełnionej funkcji. Są używane na spotkaniach z mieszkańcami oraz w urzędach. 4 kalendarze zostały przekazane: przewodniczącym Rady, Zarządu oraz ich zastępcom.
  • druk gazetki osiedlowej – 4 999,26 zł (99,99%)
    Wydano 2 numery gazetki (w czerwcu i grudniu) o łącznym nakładzie 5 tys. egzemplarzy.
  • zakup materiałów papierniczych – 193,42 zł (96,71%)
    Zakupiono łącznie 17 ryz papieru A4, na potrzeby druku i kserowania. Część została przekazana do Oddziału Wspierania Jednostek Pomocniczych – Wilda.
  • usługi związane z bieżąca działalnością Rady Osiedla – 124,80 zł (62,40%)
    Opłacono rachunek za wypis z rejestru gruntów, który był niezbędny do złożenia wniosku na dofinansowanie w konkursie grantowym inwestycji „Budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Leszczyńskiej – etap I”. Ponadto, w związku z rozpoczęciem działalności organów Osiedla Świerczewo, zakupiono 2 pieczątki dla Przewodniczącej Rady Osiedla oraz Przewodniczącego Zarządu Osiedla.
  • utrzymanie i doposażenie obiektów sportowo-rekreacyjnych – 18 265,00 zł (100,00%)
    Zawarto umowę na utrzymanie terenów sportowo-rekreacyjnych przy ul. K. Buczka i W. Korfantego w okresie od października do grudnia oraz pokryto zobowiązanie za umowę zawartą w imieniu Osiedla przez WJPM na okres od stycznia do maja, kiedy nie działały organy Osiedla. W ramach umowy było m. in. 3-krotne koszenie trawy, opróżnianie koszy na śmieci raz w tygodniu oraz sprzątanie całości terenów – raz w miesiącu. Pod koniec roku zawarto umowę-zlecenie na wykonanie prac, które zostały wskazane w raporcie z przeglądu technicznego (naprawy sprzętu, usunięcie części uszkodzonych zabawek, wymiana 2 segmentów płotu, wymiana słupków do siatki na boisku do siatkówki).
  • przegląd techniczny placów gier i zabaw pod względem bezpieczeństwa użytkowania – 1 500, 00 zł (100,00%)
    Wykonano przeglądy na terenach sportowo – rekreacyjnych przy ul. K. Buczka i W. Korfantego. Uchybienia wykazane w raportach zostały zlecone do usunięcia w ramach powyżej opisanego zadania.

Dokładna realizacja zadań własnych Osiedla jest zaprezentowana w Załączniku nr 1. Rachunki za powyższe zadania są do wglądu w Oddziale Wspierania Jednostek Pomocniczych – Wilda.
b) zadania realizowane przez miejskie jednostki organizacyjne

Do ważniejszych osiągnięć w roku 2011 możemy zaliczyć takie zadania jak: remont ul. J. Różyckiego i wykonanie projektu ul. St. Kunickiego (środki Osiedla przekazane do Zarządu Dróg Miejskich) czy montaż wiat przystankowych na przystankach „Jesionowa” i „Korfantego” (Zarząd Transportu Miejskiego). Pozostałe środki zostały przeznaczone placówkom edukacyjnym, prowadzącym działalność na terenie Osiedla.
Sprawozdanie z realizacji zadań przez jednostki organizacyjne zostanie przedłożone Radzie Osiedla oraz podane do publicznej wiadomości po otrzymaniu zbiorczych informacji z Urzędu Miasta.

4. Przygotowanie Uchwał

Zarząd przygotował łącznie 22 projekty Uchwał, które dotyczyły zarówno spraw finansowych Osiedla (m. in. zmian w planie rzeczowo-finansowym na rok 2011, uruchomienia zawartych w nim zadań, wypłaty diet, przyjęcia budżetu na rok 2012), jak i wyrażenia opinii Osiedla w niektórych kwestiach (projekt zmian w sieci szkół gimnazjalnych, wniosek o zmianę Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta). Powyższe były przedstawiane Radzie Osiedla na poszczególnych sesjach i wszystkie zostały przyjęte.

5. Przygotowanie budżetu na rok 2012

W trakcie roku Zarząd prowadził prace nad projektem budżetu Osiedla na rok 2012. Jednocześnie został złożony wniosek o dofinansowanie w ramach konkursu grantowego samorządów pomocniczych zadania „Budowa drogi rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej – etap I” na kwotę 198 000,00 zł. Wniosek został wysoko oceniony przez Komisję i pozytywnie rozpatrzony, a zadanie będzie realizowane w 2012 roku przez Zarząd Dróg Miejskich.

6. Kontakt z mieszkańcami

a) dyżury członków Rady Osiedla dla mieszkańców Świerczewa
Dyżury w siedzibie Rady i Zarządu Osiedla odbywają się w każdą środę w godz. 17:00 – 18:00, poza okresami wakacyjnymi. W poprzednim roku, od kwietnia do grudnia, odbyły się łącznie 24 dyżury. Jednocześnie istnieje możliwość zgłaszania spraw przez formularz na stronie internetowej Osiedla oraz na pocztę mailową.

b) druk gazetki
Wydano 2 numery gazetki o łącznym nakładzie 5 tys. egzemplarzy, która została rozdystrybuowana wśród mieszkańców Osiedla. Gazetka jest bezpłatna.

c) prowadzenie strony internetowej
Strona Osiedla, która funkcjonuje pod adresem www.swierczewo.poznan.pl zawiera bieżące informacje z działalności organów Osiedla, a także wydarzeń na osiedlu. W 2011 zamieszczono łącznie 119 artykułów. Strona zanotowała 27 050 odwiedzin (wzrost o 29,54% w stosunku do 2010 r.)
Jednocześnie prowadzimy profile na portalach społecznościowych, m. in. pod adresem www.facebook.com/swierczewo, gdzie pod koniec grudnia mieliśmy 930 zarejestrowanych fanów.

d) informacje na tablicach ogłoszeniowych
Osiedle posiada 3 tablice ogłoszeniowe, gdzie na bieżąco są umieszczane komunikaty i informacje dla mieszkańców. W trakcie roku zostały odnowione dwie tablice. Ponadto, dzięki współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, Osiedle zyskało możliwość umieszczania ogłoszeń w gablotach wiat przystankowych.

Całość wraz z rozliczeniem finansowym znajduje się pod adresem
https://swierczewo.poznan.pl/pliki/sprawozdanie_ZO_2011.pdf >>

Dodaj komentarz