Przed nami jesień. Liście opadające z drzew stanowią znaczący problem dla utrzymania czystości i porządku w pasach drogowych. Od wielu lat poznański ZDM pomaga mieszkańcom zbierać liście z pasa drogowego.
Zgodnie z art. 5, pkt 1, ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21, 228), oczyszczenie nawierzchni chodników położonych bezpośrednio przy granicy działki należy do obowiązków właściciela nieruchomości. Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, wzorem lat ubiegłych, w okresie jesiennym (od dnia 23 września 2014 roku do dnia 24 grudnia 2014 roku) będzie prowadzić akcję mającą na celu pomoc właścicielom, administratorom i dozorcom w uprzątaniu liści opadających na miejskie chodniki położone przy ich posesjach. Zadanie finansowane jest z budżetu Miasta. Zebrane podczas akcji worki trafią do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o.
Co powinien zrobić mieszkaniec, który chce wziąć udział w akcji?
Mieszkańcy sprzątający chodniki położone przy swoich nieruchomościach od 15 września mogą składać zamówienia na dostarczenie pustych worków, podając nazwę ulicy oraz numer posesji, gdzie ma nastąpić dostawa.
Zgłoszenia można realizować:
- telefonicznie: 61 64 77 274 (od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 ? 15.00),
- pocztą elektroniczną: liscie@zdm.poznan.pl,
- osobiście: w siedzibie ZDM, ul. Wilczak 16, pokój 105 (od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.00).
W przypadku wykorzystania wszystkich dostarczonych worków, prosimy o złożenie kolejnego zamówienia.
Odbiór pełnych worków
Zapełnione liśćmi worki powinny być ustawione w miejscu ogólnodostępnym – na poboczu, pod drzewem lub na części chodnika, po stronie posesji. Nie wyznaczamy miejsc odbioru worków, gdyż składowanie zbyt dużej ilości worków w jednym miejscu może prowadzić do podrzucania odpadów komunalnych i tworzenia się dzikich wysypisk śmieci. Prosimy również o nie wystawianie worków w pasach zieleni pomiędzy jezdniami. Odbiór worków będzie odbywał się cyklicznie, według harmonogramu uwzględniającego podział terytorialny miasta.
Worki odbierane będą po wcześniejszym (telefonicznym lub mailowym) zgłoszeniu, w terminie zgodnym z harmonogramem. Zgłoszenia prosimy dokonywać nie później niż 48 godzin przed datą wywozu.
ZDM, Wydział Utrzymania Infrastruktury Drogowej
tel. 61 64 247 (pn-pt, godz. 7.30 – 15.00), e-mail: liscie@zdm.poznan.pl
UWAGA! Firmy pracujące na nasze zlecenie będą odbierać wyłącznie worki z liśćmi zebranymi z pasa drogowego, który znajduje się w administracji ZDM. Prosimy aby nie trafiały do worków inne odpady.
Akcja zbierania liści z pasa drogowego potrwa do 24 grudnia 2014 roku.
Harmonogram odbioru na terenie Świerczewa:
- 7 i 21 października
- 4 i 18 listopada
- 2 i 16 grudnia