Uprzejmie prosimy Mieszkańców Osiedla o przestrzeganie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Poznania (Uchwała Nr LVIII/780/V/2009 Rady Miasta Poznania z dnia 7 lipca 2009 r.). Zwracamy uwagę na poniższe zapisy:
- Zabrania się: spalania na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków odpadów komunalnych (tworzyw sztucznych, gumy, odzieży, mebli oraz niebezpiecznych, z wyłączeniem surowego drewna, papieru, makulatury, słomy oraz odpadów zielonych; do czasu uruchomienia ogólnodostępnej kompostowni dla Miasta Poznania dopuszcza się w okresie od 15 października do 15 kwietnia spalanie suchych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli spalanie to nie narusza odrębnych przepisów oraz nie powoduje uciążliwości dla sąsiadów), wysypywania odpadów w miejscach na ten cel nieprzeznaczonych; zajmowania pasa drogowego w celu składowania odpadów lub materiałów budowlanych bez zgody zarządcy drogi.
- Do obowiązków osób utrzymujących psy należy: zarejestrowanie psa, oznakowanie psa, wyposażenie psa w obrożę, niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy i inne zwierzęta w obiektach oraz na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego. Osobom utrzymującym zwierzęta domowe nie wolno wprowadzać psów i innych zwierząt domowych na teren placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk, boisk szkolnych i ogródków przedszkolnych. Psy muszą być wyprowadzane na uwięzi. Zwolnienie psa z uwięzi jest dozwolone tylko z nałożonym kagańcem.
Przypominamy, że palenie śmieci w piecach domowych jest szkodliwe dla zdrowia i środowiska. Ponadto, grozi za nie kara grzywny w wysokości 5 000 zł.