Zarząd Dróg Miejskich rozpoczyna tegoroczną edycję akcji mającej na celu pomoc właścicielom, administratorom i dozorcom w uprzątaniu liści opadających na miejskie chodniki położone przy ich posesjach.
Liście opadające z drzew w okresie jesiennym stanowią znaczący problem dla utrzymania czystości i porządku obszaru pasów drogowych naszego miasta.
Zgodnie z art. 5, pkt 1, ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1287), oczyszczenie nawierzchni chodników położonych bezpośrednio przy granicy działki należy do obowiązków właściciela nieruchomości.
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, wzorem lat ubiegłych, w okresie jesiennym, czyli od 17 września do 31 grudnia 2018 roku będzie prowadzić akcję mającą na celu pomoc właścicielom, administratorom i dozorcom w uprzątaniu liści opadających na miejskie chodniki położone przy ich posesjach.
Mieszkańcy nie zostaną obciążeni żadnymi kosztami, gdyż pokryje je Zarząd (w tym opłatę za zakup i dostarczenie worków oznaczonych napisem „ZDM – liście zebrane z ulicy” oraz opłatę za późniejszy odbiór). Zebrane podczas akcji zostaną przekazane na teren Składowiska Odpadów w Suchym Lesie zarządzany przez Zakład Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o.
Co powinien zrobić mieszkaniec, który chce wziąć udział w akcji?
Mieszkańcy sprzątający chodniki położone przy swoich nieruchomościach mogą składać zamówienia na dostarczenie pustych worków, podając nazwę ulicy oraz numer posesji, gdzie ma nastąpić dostawa.
ZDM, Wydział Utrzymania Infrastruktury Drogowej, ul. Wilczak 17, 61-623Poznań
Od 10 września 2018 r. uruchomimy specjalny numer zgłoszeniowy:
tel. 61 64 77 274 (pn-pt, godz. 7:00 – 15:00), e-mail: liscie@zdm.poznan.pl
Worki, w ilości adekwatnej do ilości przydrożnego drzewostanu, będą dostarczane bezpośrednio pod wskazane adresy (umieszczane w furtce bądź przerzucane przez płot posesji). W przypadku wykorzystania wszystkich dostarczonych worków, prosimy o złożenie kolejnego zamówienia.
Odbiór pełnych worków
Zapełnione worki powinny być pozostawione w miejscu skąd liście były zbierane, na terenie ogólnodostępnym – na poboczu bądź na części chodnika, po stronie posesji. Nie wyznaczamy miejsc odbioru worków, gdyż składowanie zbyt dużej ilości worków w jednym miejscu może prowadzić do podrzucania odpadów komunalnych i tworzenia się dzikich wysypisk śmieci. Prosimy również o nie wystawianie worków w pasy zieleni pomiędzy jezdniami.
Odbiór worków będzie odbywał się cyklicznie, według harmonogramu uwzględniającego podział terytorialny miasta.
Firmy pracujące na nasze zlecenie będą odbierać wyłącznie worki z liśćmi zebranymi z pasa drogowego, który znajduje się w administracji ZDM. Prosimy, aby nie trafiały do worków inne odpady, a także liście zebrane z terenu samej nieruchomości np. z ogrodu.
HARMONOGRAM ODBIORU DLA ŚWIERCZEWA
wrzesień: 20
październik: 4, 18, 31
listopad: 15, 29
grudzień: 13, 27
https://zdm.poznan.pl/pl/web/aktualnosci/view/id/rozpoczynamy-akce-odbierania-lisci