Zimowe utrzymanie dróg

Trwają prace związane z zimowym utrzymaniem dróg. Na których ulicach Świerczewa pojawią się pługi, a w przypadku których należy telefonicznie interweniować?

Zarząd Dróg Miejskich jak co roku dokonał hierarchizacji sieci drogowej w mieście. Podzielono je na 4 kategorie:

  • Sieć strategiczna (pierwsza kolejność) – o łącznej długości 270,6 km – to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali
  • Sieć podstawowa (druga kolejność) – o łącznej długości 247,4 km – to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej
  • Sieć lokalna I (trzecia kolejność) – o łącznej długości 209,2 km – to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej
  • Sieć lokalna II (czwarta kolejność) – o łącznej długości 126,0 km – to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie

Wykaz chodników i jezdni z terenu Świerczewa, na których pługi powinny się pojawić bez interwencji, zamieszczamy poniżej na naszej stronie:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Działania na pozostałych jezdniach ulic miasta Poznania, nie objętych planowym zimowy utrzymaniem, odbywać się będą w trybie interwencyjnym. Komórka dyspozytorska pracuje całodobowo w okresie od 1 listopada 2015 roku do 31 marca 2016 roku, w siedzibie ZDM, tel. 61 64 77 231 mail: zima@zdm.poznan.pl

http://zdm.poznan.pl/informacje.php?sp=view&id=2744

Jednocześnie przypominamy, że za utrzymanie porządku i czystości na chodniku (poprzez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości) odpowiedzialny jest właściciel posesji. Ponadto śnieg należy usuwać mechanicznie, poprzez jego zgarnięcie – nie należy stosować soli! Jej stosowanie prawo dopuszcza jedynie po dokładnym odgarnięciu śniegu i w wyjątkowych sytuacjach: w przypadku gołoledzi, lodowicy i śliskości pośniegowej. Stosowanie soli drogowej do zimowego utrzymania należy ograniczać do minimum, ze względu na jej szkodliwe oddziaływanie na zieleń towarzyszącą ulicom i osiedlom mieszkaniowym, zanieczyszczanie wód gruntowych, niszczenie infrastruktury drogowej i podziemnej oraz korozję samochodów. Sól zastosowana na chodnikach podrażnia łapy zwierząt domowych i uszkadza również nasze obuwie.

3 Comments on “Zimowe utrzymanie dróg”

Dodaj komentarz