Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej” zawarł umowy z firmami. które będą odbierać odpady komunalne po 1 lipca br., aż do czasu rozstrzygnięcia trwającego obecnie przetargu – poinformowali Mirosław Kruszyński, Przewodniczący Zarządu i Przemysław Gonera, Dyrektora Biura Związku na dzisiejszej konferencji prasowej.
Po przeprowadzeniu negocjacji o udzielenie zamówienia publicznego na usługi w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów zielonych oraz odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych zbieranych selektywnie z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Związku Międzygminnego „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”, świadczone w okresie przejściowym – tj. począwszy od dnia 1 lipca 2013 r. do czasu rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego przez Zamawiającego w dniu 16 maja br. oraz na podstawie parafowanych umów określono, iż w okresie przejściowym za odbiór odpadów z terenu ZM GOAP będą odpowiedzialne następujące przedsiębiorstwa:
Zgodnie z parafowanymi umowami firmy zapewnią w okresie przejściowym odbiór odpadów z dotychczas obsługiwanych przez siebie nieruchomości, a także przejmą obsługę pozostałych miejsc na określonym w umowie obszarze, do 1 lipca powinny także dostarczyć pojemniki na znajdujące się tam nieruchomości w celu organizacji sprawnego systemu odbioru odpadów. Umowy z firmami zawarte zostaną do końca tego roku, ale przewidziano w nich krótkie terminy wypowiedzenia, by umożliwić sprawne podpisanie umów z firmami wyłonionymi w przetargu na obsługę poszczególnych sektorów.